UC är Sveriges ledande affärs- och kreditinformationsföretag. Med våra kreditupplysningar samt tjänster inom affärs- och kreditbedömning tar du rätt beslut. UC

1607

Du kan ta en kreditupplysning på dig själv för bara 19 kr hos UC. Här visar vi Surfa in på Min UC och klicka på ”beställ” vid ”Min Upplysning” i menyn. Fyll i ditt 

På Upplysning.se köper du krediter som du sedan har rätt att ta ut kreditupplysningar för. En kredit kostar 1 kr exkl. moms (1,25 kr inkl. moms).

  1. Dagbok bygg
  2. Sommarjobb stockholm 18 år
  3. Varberg malmö tåg
  4. Om att våga flyga

I UC:s register finns en anmärkning för en fysisk person (privatperson och enskild firma/näringsidkare) normalt  På Lånbutiken använder vi inte UC när vi du ansöker om lån hos oss. din egna kreditupplysning via på UC`s hemsida under ”min UC” eller ”min upplysning”. Du kan ta en kreditupplysning på dig själv för bara 19 kr hos UC. Här visar vi Surfa in på Min UC och klicka på ”beställ” vid ”Min Upplysning” i menyn. Fyll i ditt   Kreditupplysning på privatpersoner och företag för 12 kr. Bli kund på 12 sekunder ! Köp upplysningar på 12 sekunder! Läs kreditupplysningen på 12 sekunder!

varning! Min Upplysning.

Om ett annat företag än UC används för att göra en kreditprövning så registreras denna upplysning endast hos det företaget och denna syns således inte hos UC. Genom att undvika UC för småkrediter så minskaräven risken för att dessa lån negativt ska påverka kreditvärdigheten när du ansöker om viktigare lån i en nära framtid.

För 19 kr kan du se din kreditupplysning utan att behöva ta en skarp förfrågan. Då visas de uppgifter som kreditbolag kan se när de genomför en kreditupplysning.

Kreditupplysning på sig själv. Nya inkomstuppgifter för över 2,8 miljoner svenskar ! Med Min Upplysning får du tillgång till din egen kreditupplysning hos UC och 

Du kan enkelt hitta personer utifrån både fast telefonnummer och mobilnummer i vår sökruta "Vem". Hitta personer med adress. Du kan smidigt hitta en person utifrån en gata eller adress. Om du har ett brådskande ärende, eller om du misstänker att du blivit drabbad av en ID-kapning bör du kontakta UC. Här finner du deras kontaktuppgifter: Öppettider - Måndag - Torsdag: 08:00-16:30, Fredag: 08:00 - 16:00. Telefon - 08 - 670 90 00. E-post - info@uc.se.

Här kan du skapa en från kr - 15 kr i upp,ysning eller 90  min upplysning uc. Det enklaste sättet att skapa konto på Min Upplysning är att använda Mobilt bank id. Då behöver du bara skriva in ditt personnummer och  Till skillnad från tjänsten ”Min Upplysning” får du här även information om Om du vill göra en kreditupplysning på dig själv utan att den sen syns hos UC finns  Du kan faktiskt göra en kreditupplysning på dig själv. Till exempel har Bisnode en tjänst på minupplysning.se och UC en på minuc.se/Kreditkollen där du kan se  Upplysningscentralen (UC), är ett företag med kreditupplysningstillstånd.
Kurser inom beteendevetenskap

UC: Min Upplysning.

UC erbjuder andra liknande tjänster, bl.a.
Digitala forskarsalen gratis






Kreditkollen, baseras på UCs redan befintliga tjänster Min Upplysning och Mitt Kreditbetyg. Tjänsten hjälper privatpersoner att förbättra sin 

Börja med att söka fram personen genom att ange t.ex. namn och ort. När du har hittat personen och klickat in dig på personen kan du snabbt kontrollera att det är rätt person. Det enklaste sättet att skapa konto på Min Upplysning är att använda Mobilt bank id.